13.6.07

Yolculuk, sindirim sistemi, ayna, yatak, beden

Gecenlerde benim gibi yazmaya pek de yetenekli olmayan bir arkadasimla bira esliginde felsefi icerikli bos sozler sarf ediyorduk. Konusmanin sonlarina dogru cesaretini toplayip bana cuzdaninda tasidigi yipranmis bir kagit parcasini uzatti. Uzerinde asagida okuyacaginiz seyler yaziyordu. "Bunlari bi yerlere yazmak istiyorum" dedi. Ben de "yazma, cok kotu bu" dedim. Haksiz da degildim. Ama gel gor ki icerik yetmezligi sendromundaki blog'um icin iyi kotu ayrimi yapmak bir luks. Buyrun:

Insan ne kadar acele ederse etsin, olmasi gerekenden daha hizli gidemiyor yolculukta. Ustelik ileriye, yolun kivrila kivrila dolanmasina odaklandiginda yanindaki, cevresindeki ucsuz bucaksiz goruntuleri, anlari fark etmiyor bile. Sindirilmesi gereken seyleri bir cirpida yutup tuketiveriyoruz. Butunun o kadar kucuk bir kismini goruyoruz ki, sayimiz kac milyar olursa olsun hep birseyler eksik kaliyor.

Kendi bedenimizin bile yabancisiyiz, baska bedenlerle taniyoruz kendimizi. Iki ayna arasinda kuculerek sonsuzluga gidiyor goruntumuz. Herseyi gormek de istemiyoruz ki. SInIrliyoruz dokunmalari, bakislari. Olcup bicerek yapiyoruz sevismeleri bile. Kendi yanlizligimizi herkesinkinden farkli saniyoruz.

13 Comments:

At 17:08, Blogger Jilfeym said...

bunu sana halihazırda yazar olan biri verdi bence....
çok güzel ya
sen mi yazdın yoksa?

 
At 12:02, Blogger decato said...

Ben yazamam ki. Hep aliyorum/caliyorum boyle. (Bkz. ilk yazim)

Bence suslu sozler soylemis yazar, cok da bisey anlatamamis, anlik duygularini aciklayivermis sanki :)

Tesekkur ederim guzel yorumun icin.

 
At 23:45, Blogger Jilfeym said...

e tamam okudum ilk yazını, zaten blogunun felsefesini de biliyorum ama bana sen yazmışsın gibi geldi:; )

herneyse , kim yazdıysa iyi yazmış, sevgiler: )

 
At 12:10, Blogger decato said...

Tamam kendisinden baska yazilar da temin etmeye calisayim o halde. :)

Yeniden tesekkurler, sevgiler.

 
At 11:44, Blogger Chayat said...

Selam! gulfi'nin önerisi üzerine buradayım ve gelir gelmez son çaldığın yazıya takıldım! Bence de çok güzel bir yazı! Benim hissettiklerimin bir kısmını da başarıyla ifade etmiş! Çok sevdim! :)

 
At 14:20, Blogger yavasyavas said...

bu yazın kısalığı ve kısa olduğu kadarda çarpıcılığı ile diğer yazılarından fark yaratmış. tabi genel ifadeler gibi görünen bu cümleyle aslında kendi duygularımdan bahsediyorum yani beni etkilediğinden. biraz da yavaşyavaş mantığıyla uyuşmasından.

 
At 14:36, Blogger decato said...

@chayat: Ben de senin blog'unu okudum gulfi sayesinde. Yorumun icin tesekkurler.

@hizlihizli: Tesekkur ederim. Birseysel/toplumcu yazilar dengesi iceren blog'una uygun dusecek yegane gonderim bu herhalde :)

Sanirim yazarin bu yazisi gercekten de hepimize tanidik gelen bazi duygulari paylasiyor. Kendisini yakin takibe almaliyim. Bu gidisle alkolik olucam.

 
At 15:15, Blogger Oktay said...

neden alkolik olacaksın? yazar bira içmeden vermiyor mu yazılarını sana? :)
bence bir akşam rakı sofrasında yapın sohbetinizi, daha verimli olabilir...

bu arada yazılarını çaldığın arkadaşlar buradan okuyabiliyor mu bu yazıları ve yorumları? yoksa onlara çaktırmadan mı sürdürüyorsun bloglama işini?

 
At 17:46, Blogger decato said...

Illa ki sen de ic diye tutturuyolar. Blog sorumluluguyla boynum kildan ince, iciyorum haliyle. Raki da gundeme gelecektir elbette. :)

Su ana kadar (c)alinti sahipleri ile
bir sorun yasamadim. Hem ben onlarin kimseye duyuramadiklari seslerini duyurmalarini sagliyorum di mi? :)

 
At 09:54, Blogger Jilfeym said...

kesinlikkle haklısın decato!devam bence!: )

 
At 10:45, Blogger Jilfeym said...

benim blogumun adresi değişti, gelince beni tanırsın!!:)
yeni post yok mu YAAAAAA!

 
At 19:40, Anonymous Anonymous said...

yazı çok güzel gerçekten ve eklemek istediğim bir şey de var son cümleye; kendimizi de herkesten farklı zannediyoruz sanki...

 
At 11:34, Blogger decato said...

@fea: Ekledigin cumle pek yerinde. Ve hatta o cumleyle ilgili ayri bir gonderi yazilabilir pekala. (Umarim bu konuda bir kaynak bulurum en kisa zamanda)

 

Post a Comment

<< Home