27.7.08

Isim tamlamalari

Sevgili okurlar. Ben bir suredir yurtdisinda yasamaktayim. Kultur soku tabir edilen seyi bizzat yasadim gordum. Sok dalgasi vurduktan sonra, ust uste koydugum birkac tasin dagilmis olmasi karsisinda caresizim. Hayat devam ediyor ama insa ettigim degerlerin yerinde okyanus meltemleri esiyor. Elbette ki bu yazamayislarima da yansidi. Kimden ve nereden alinti yapabilecegimi bilmiyorum. Ama elimde ana dilim var, baba yadigari klavyem de burada. Duzyazi dumduz olmak zorunda degil diyerek rasgele sozcukleri dizdim arka arkaya, bakiniz.

Gidip gelmeler. Ne istedigini bilememeler. Aslinda, birseyi istedigini fark ettiginde, istedigini elde edince onun sana yetmeyecegini bilmeler, bildiginden dolayi herseye mesafe koymalar. Gem vurmalar, uzak durmalar, kendini birakmamalar, gun gecirmeler, pisman olmalar, hayal kurmalar. Tum bir gunu gecenin ruyasinda yasamalar. Tam olamamalar, olunamayacagini bilmeler. Birinden hoslanmalar ama asik olamamalar. Olcup bicmeler, gelecegi dusunmeler, projeksiyon yapmalar, daha iyinin baska yerde oldugundan suphelenip kaygilanmalar. Kisa bir ten temasi ile agir cekime girmeler, ask filmlerinin sonrasini dusunmeler. Ideal olmayan ayrintilarin butunu olusturdugunu hissetmeler. Gitmeler gelmeler.

Ayrica, ayda yilda bir yazmalar. Derin nefes cekmeler, gecenin bitmemesi icin elinden geleni yapmalar. Gunleri tIk tIk saymalar. Sona dogru gitmeler, neyin ne olmadigini belki son anda anlamalar.

Bunlar.

10 Comments:

At 02:40, Blogger MG said...

Ben aslında başkalarından alıntıların yerine yazılarının başlangıcında italikle yazdığın kendi sözlerini okumayı tercih ediyorum. Blog'un amacı da bu. Rahat olarak, kendi istediğin biçimde günlüğünü hatıralarını yazmak. Yani benim geldiğim nokta bu.
Yoksa her yazıda edebi bir şaheser döktüreceğim diye kasarsan olmuyor işte.
Bak benimkine, hiç okuyanı yok ama takıyormuyum? :)

 
At 10:57, Blogger decato said...

Blog'un terim karsiligi dedigin gibi bir anlama sahip olabilir. Bircok kisi de gunluk gibi kullaniyor gercekten, ama ben blog'un bu sekilde kisitlanacak bir amaci olduguna inanmiyorum.

Edebi saheser dokturmeye calismis da basaramamis gibi hissettirdigine uzuldum yazinin. Saheser olmadigi kesin ama ne yapalim, ben boyle seyler yazmak istiyorum, bu yuzden devam edecegim italik olmayan kisimlara.

Geri beslemen icin tesekkur ederim.

 
At 14:28, Blogger Jilfeym said...

blogun bir amacı mı varmış ya?ben öyle birşeyden haberdar değilim ama öğrendiğim iyi oldu...

alıntılar kısmının gerçekten alıntı olduğunu düşünenler de varmış demek ki, ona şaşırdım ben...

decato, bu arada kolay gelsin sana yurtdışında, ben cesaret edezmişim gibi geliyor arttık...eskiden çok isterdim de şimdi niye istediğimi bile hatırlayamıyorum...üüf çok zor..

 
At 23:05, Blogger MG said...

Blog benim icin en azindan uzulunecek bir sey degil artik. Yazarken de rahatim, yorumlarken de :)
Ben yorumumda ikinci paragrafi yazarken kendim hakkinda, kendi geldigim nokta hakkinda yaziyordum. Ben kassam da beceremiyorum, o yuzden koyverdim gitti:)
Isin dogrusu italik olmayan tarzi da begeniyorum. Bak bunu da dogru ifade edememisim; yok ki edebi yetenek, vermeyince Mabud neylesin Mahmud:) Okurken cesitli acilardan dusunmeyi gerektiriyor, sanki sogan zari gibi kat kat ortulu gizli anlamlar yakaliyorum okurken. Ama bununla beraber senin yazilarinin edebi derinligini degerlendirebilecek kadar yetkin hissetmiyorum. Baksana alinti gibi duran ama aslinda alinti olmayan kisimlarin alinti olmadiginin bile farkina varamamisim. Simdi mahalle manavi Şekip usta gibi hissettim :) Hani tip de musait biliyorsun, gobegi sallar sallar gulerim;)

 
At 04:18, Blogger decato said...

@MG:
:) Ben onlarin alinti degil de kalinti olduklarinin cok bariz oldugunu dusunuyordum. Guldum buna.
Yazdiklarimin edebi veya icerik derinligine dair degerlendirmeyi yapabilirsin bence, herkes kendi degerlendirmesini yapabilir. Yazmasi da okumasi da subjektif. Muthis bir edebi derinlik olmasini da beklemiyorum zaten, oldugu kadar :)

@findukzade:
Destegin icin tesekkurler :) Cesaret edilemeyecek kadar kotu degil aslinda. Sartlar ve istegin bilesimi olursa yapmali ama sadece.

 
At 21:46, Anonymous Anonymous said...

ya decato sen ne sıkıntılı bir insanmışsın :)
bir süre düşünmeden yaşamanı tavsiye edebilir miyim naçizane? :)

 
At 21:50, Anonymous Anonymous said...

Ayrıca "Bloglar" bölümündeki Tiki ve Kiki de nedir? :))))
Biz "Kiki ve Koko"yuz :))

 
At 13:58, Anonymous Anonymous said...

çalıntılarını alıntılarını ve aslında kalıntılarını okumaya tekrardan başladım. zira sen ara sıra ve her defasında uzun süren aralar verdiğin için ben de uzun bir süre ara vermiştim varavirine :)
dışarıda sana başarılar

 
At 14:29, Anonymous Anonymous said...

ben seni hep takip ediyorum:))

 
At 23:51, Anonymous Gokcen said...

"Tum bir gunu gecenin ruyasinda yasamalar" Son yillarda okudugum en guzel cumle kirintisi... Devam etmelisin, yazmalisin, hic olmazsa edebiyata tutunmalisin...

 

Post a Comment

<< Home